Personvern

Personvernerklæring for Brave Leadership

Behandlingsansvarlig

Denne personvernerklæringen forklarer hvordan vi samler inn og bruker (behandler) personopplysninger i virksomheten vår. Anna Svanberg, som daglig leder, er behandlingsansvarlig for behandlingen.

Vår kontaktinformasjon er:

Brave Leadership AS
Forretningsadresse: Sollisvingen 13, 1366 LYSAKER
Org.nr.: kommer
E-postadresse: anna.svanberg@braveleadership.no

Vi tar personvernet ditt på alvor, og vi har tatt flere grep for å sikre at vi gir deg tydelig informasjon om hvordan vi behandler dataene dine, og hvilke rettigheter du har. Hvis du føler at noe er uklart eller mangler, så ikke nøl med å ta kontakt.

Rettighetene dine

Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål om eller vil benytte deg av en av dine rettigheter. Du har krav på svar senest innen 30 dager.
Les mer på Datatilsynets sider.

  • Innsyn i og retting av egne opplysninger: Du kan be om en kopi av alle opplysninger vi behandler om deg, og be oss om å rette opplysninger som ikke er riktige. 
  • Sletting eller begrensning: I noen situasjoner kan du be oss om å slette og/eller begrense behandlingen av opplysninger om deg selv, men vi kan ikke slette data vi er pålagt å behandle.
  • Protestere mot en behandling: Dersom vi behandler opplysninger om deg på bakgrunn av berettiget interesse, har du rett til å protestere på det. 
  • Dataportabilitet: Dersom vi behandler opplysninger om deg med grunnlag i samtykke eller en kontrakt, kan du be oss om å overføre opplysninger om deg til deg eller til annen behandlingsansvarlig. 
  • Du har også rett til å trekke tilbake samtykket ditt når som helst.
  • Hvis du ikke er fornøyd med behandlingen av dataene dine, kan du klage til Datatilsynet. Selvsagt håper vi at du først vil si ifra direkte til, så vi kan prøve å løse saken for deg på en god måte.

Hvem vi behandler personopplysninger om, og hvordan vi samler dem inn

Vi behandler personopplysninger om potensielle og eksisterende kunder, besøkende på nettsiden, medlemmer av nyhetsbrev og kontaktpersoner hos leverandører og samarbeidspartnere.

Det er frivillig å oppgi personopplysninger til oss, men for å kunne gjennomføre en handel trenger vi imidlertid en rekke opplysninger fra deg. Vi verken leier, kjøper eller selger personopplysninger fra/til andre. Vi bruker ikke automatiserte avgjørelser eller profilering i behandlingen av personopplysningene dine, og vi behandler heller ikke særlige kategorier personopplysninger.

Vi behandler personopplysninger når du:

  • kjøper våre produkter/tjenester
  • kontakter oss via telefon, SMS, nettsiden, e-post eller sosiale medier
  • melder deg på nyhetsbrevet vårt eller en annen e-postliste
  • bestiller en gratis mal, guide eller annet gratis innhold fra oss
  • melder deg på arrangementer i vår regi, gratis og betalte
  • svarer på en spørreundersøkelse

Personopplysningene dine lagres i ulike systemer alt etter som hvilken behandling det er snakk om. Av sikkerhetsmessige årsaker oppgir vi ikke detaljer om dette åpent på nettsiden. Ta gjerne kontakt om du ønsker å vite mer.

Formål, rettslig grunnlag og lagring

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Slik behandler vi personopplysninger

Her beskriver vi i detalj når og hvordan vi behandler personopplysningene dine, til hvilke formål og på hvilket rettslig grunnlag. Vi spesifiserer også oppbevaringsperioder for hver enkelt behandling.

Vi behandler personopplysninger når:

Du kommuniserer med oss

Når du gir oss visittkortet ditt eller henvender deg til oss via nettsiden (kontaktskjema/påmeldingsskjema), på e-post, via telefon (anrop, tekstmelding) eller sosiale medier, behandler vi personopplysninger. Avhengig av hvor og hvordan du sender oss melding, kan dette være navn, kontaktinformasjon, IP-adresse og øvrige opplysninger du velger å sende til oss.

Formålet er å kunne svare på henvendelser fra deg, for historikk, og for å ha dokumentasjon i tilfelle vi mottar reklamasjoner, klager eller rettslige krav. Det rettslige grunnlaget er f), der de berettigede interessene er å kunne svare på henvendelser fra deg, for historikk, og for å ha dokumentasjon i tilfelle vi mottar reklamasjoner, klager eller rettslige krav. Vi går gjennom, arkiverer og sletter henvendelser etter behov, men ikke sjeldnere enn hvert 3. år. Regnskapsmateriale oppbevares inntil fem år, etter reglene i bokføringsloven.

Du kjøper våre produkter og tjenester

Når du kjøper produkter og tjenester fra oss behandler vi personopplysninger som navn, kontaktinformasjon, bestillings- og betalingsinformasjon og kjøpshistorikk.

Formålet er å kunne levere produkter og tjenester til deg etter bestilling/kjøp, for å ha en historikk over solgte produkter og tjenester og ellers å administrere og følge opp kundeforholdet med deg. Det rettslige grunnlaget er b) avtale og c) rettslig forpliktelse etter bl.a. bokførings- og skatteloven. Regnskapsmateriale oppbevares inntil fem år, etter reglene i bokføringsloven. Øvrige opplysninger slettes ved faste GDPR-revisjoner, senest innen 3 år.

Du blir medlem eller bruker vår nettportal

Når du blir medlem hos oss behandler vi personopplysninger som navn, kontaktinformasjon, ordre- og betalingsinformasjon samt kjøpshistorikk. Formålet er å oppfylle vår forpliktelse til å levere produkter og tjenester du har kjøpt, f.eks. kurs og medlemskap, og ellers å administrere og følge opp kundeforholdet med deg. Det rettslige grunnlaget er b) avtale og c) rettslig forpliktelse etter bl.a. bokførings- og skatteloven, og f), der den berettigede interessen er å kontinuerlig forbedre våre produkter og tjenester.  Regnskapsmateriale oppbevares inntil fem år, etter reglene i bokføringsloven.

Vi behandler dataene så lenge du er medlem / kunde og dataene slettes deretter ved vår neste GDPR-revisjon, senest innen 3 år.

Markedsføring i eksisterende kundeforhold

Når du blir kunde hos oss behandler vi personopplysninger som nevnt over. Dersom du har et eksisterende kundeforhold hos oss, vil vi kunne sende deg markedsføring på e-post og SMS, i tråd med markedsføringsloven § 15.

Formålet er å kunne yte god kundeservice. Det rettslige grunnlaget er f), der de berettigede interessene er å kunne tilby deg relevante produkter og tjenester. Det rettslige grunnlaget kan også være a), der du har gitt oss ditt samtykke. Du kan når som helst melde deg av markedsføring på e-post og SMS. Informasjon om hvordan du melder deg av angis i alle e-poster og SMS-er vi sender som er knyttet til markedsføring. Opplysningene oppbevares så lenge kundeforholdet eksisterer, til du eventuelt protesterer mot behandlingen eller til du melder deg av. Dataene slettes deretter ved vår faste GDPR-revisjoner, senest innen 3 år.

Du melder deg på et arrangement, også digitale

Når du deltar på gratis arrangementer hos oss behandler vi personopplysninger som navn og kontaktinformasjon. For betalingsarrangementer samler vi i tillegg inn bestillings- og betalingsinformasjon. Formålet er å kunne tilby relevante kurs, foredrag og workshops, eller oppfylle avtale om bestilt arrangement. Det rettslige grunnlaget er a) samtykke eller b) avtale og c) rettslig forpliktelse etter bl.a. bokførings- og skatteloven. Opplysningene oppbevares inntil du ber om at de blir slettet eller senest inntil 3 år etter arrangementet, eller, ved avtale, inntil fem år etter reglene i bokføringsloven. 

Du er en leverandør eller samarbeider med oss

Når du inngår en avtale med oss enten som leverandør, samarbeidspartner eller databehandler, behandler vi personopplysninger som navn, kontaktinformasjon og korrespondanse. Formålet er å kunne inngå en avtale med deg og det rettslige grunnlaget er b) avtale. Opplysningene oppbevares inntil fem år etter reglene i bokføringslovenVi behandler personopplysninger knyttet til korrespondanse og kommunikasjon som beskrevet over.

Du bruker nettsiden vår

Når du bruker nettsiden vår, behandler vi personopplysninger i tråd med vår cookie-policy. Formålet er å administrere nettsiden vår, promotere bedriften og svare på henvendelser fra besøkende. Det rettslige grunnlaget for cookies som lagrer eller behandler opplysninger som faller inn under ekomloven § 2-7b, er samtykke gjennom en forhåndsinnstilling i nettleseren din, i tråd med NKOMs anbefalinger som beskrevet her.

Vi behandler ikke personopplysninger som krever samtykke i personvernforordningen, gjennom cookies på vår nettside. 

Hvem vi deler personopplysninger med

For å kunne drive virksomheten vår effektivt og sikkert, er vi noen ganger nødt til å dele personopplysningene dine med parter som:

  • Databehandlere: leverandører av ulike tjenester som behandler personopplysningene dine på våre vegne (for eksempel for IT- og administrasjonstjenester, regnskap, skylagring, utsendelse av e-poster og lignende)
  • Profesjonelle rådgivere fra bransjer som advokat, finans, regnskap, revisjon og forsikring
  • Brukerstøtte for IT- og administrasjonssystemer
  • Offentlige myndigheter vi er pliktig å rapportere til

Vi krever at alle vi deler personopplysningene dine med sikrer dataene dine i henhold til god informasjonssikkerhet og etter kravene i personvernforordningen. Vi inngår databehandleravtale med alle som behandler data på våre vegne.

Overføring av personopplysninger utenfor EU/EØS

I noen tilfeller kan personopplysningene dine  overføres utenfor EU/EØS, for eksempel der vi bruker leverandører utenfor EU/EØS for å tilgjengeliggjøre produkter og tjenester på nettsiden vår og for sikkerhet på nettsiden vår, eller for å kunne drive virksomheten vår på en trygg og effektiv måte.

Vi lagrer og behandler kun personopplysninger i EU/EØS-området og i tredjeland i henhold til EUs standardavtale for overføring, og i overensstemmelse med gjeldende personvernlovgivning. Dersom du vil vite hvilke leverandører vi bruker utenfor EU/EØS, og få tilgang til dokumentasjon av nødvendige garantier, kan du kontakte oss på e-post.

Sikkerhet

Vi tar informasjonssikkerhet på alvor, og vi vil alltid gjøre vårt ytterste for å ivareta personopplysningene dine på best mulig måte. Blant annet bruker vi sterke passord, kryptering av data, sikkerhetskopiering og tofaktorautentisering for å sikre dataene våre og hindre at uvedkommende får tilgang til å se, endre, slette eller på noen måter påvirke dataene vi oppbevarer, inkludert personopplysningene dine.

Vi bruker kun anerkjente leverandører av IT- og administrasjonstjenester som webhotell, sikkerhet på nettsiden og PC, virusprogram, e-postleverandør, sikkerhetskopiering, og mer. Vi tillater kun andre å få innsyn i og/eller behandle personopplysningene dine i henhold til våre instruksjoner, og kun der det er strengt nødvendig (f.eks. ved IT-support).

Vi har etablert rutiner for håndtering av brudd på datasikkerhet, og vi vil, ved avvik, sende avviksmelding til Datatilsynet innen 72 timer etter oppdaget brudd. Dersom bruddet medfører høy personvernrisiko, vil vi også varsle berørte registrerte.

Cookie-policy 

Brave Leadership sitt nettsted www.braveleadership.no benytter cookies/informasjonskapsler.

Cookies er små midlertidige filer som blir lagret på enheten din (PC, smarttelefon osv.) når du besøker et nettsted. Cookies kan ha ulike formål, som for eksempel å gjøre et nettsted mer brukervennlig og tilpasset.

De fleste moderne nettlesere er innstilt for å akseptere informasjonskapsler automatisk, men du kan når som helst endre det. Ved å besøke vårt nettsted braveleadership.no, samtykker du i at det settes cookies i din nettleser slik det fremgår nedenfor, med mindre nettleseren din er innstilt slik at den ikke aksepterer cookies.

Dersom du ikke vil akseptere cookies, kan du gå inn og trekke tilbake ditt samtykke ved å endre innstillingene i din nettleser. Du skal imidlertid være oppmerksom på at dersom du gjør dette, kan du oppleve redusert funksjonalitet. Cookies kan også enkelt slettes jevnlig eller etter en sesjon. Metoden for å håndtere cookies varierer avhengig av hvilken type nettleser du benytter. Her kan du finne mer informasjon om hvordan du avviser, sletter og administrerer cookies (nettvett.no). Husk at dersom du benytter flere nettlesere, må du slette og endre innstillingene for cookies i hver enkelt nettleser.

Cookies på braveleadership.no

Nedenfor kan du se hvilke cookies som brukes på dette nettstedet, per mars 2022. 

  • Google Analytics-genererte cookies: Statistiske cookies som innhenter anonym informasjon om hvordan nettstedet blir brukt, hvilket nettsted brukeren kommer fra, utgangsside, antall og lengde på besøk, og hvilket operativsystem og kommunikasjonsenhet som brukes. Hensikten er å kunne analysere aktiviteten og optimalisere nettstedet. Fjernes etter maks 2 år.
  • Facebook-pixel: Cookies som brukes til å målrette markedsføring og annonser på Facebook og Instagram. Hensikten er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte bruker. Fjernes etter 3 måneder.

Har du spørsmål?

Hvis du har kommentarer eller spørsmål i forbindelse med informasjon og/eller behandling av personlige opplysninger, er du velkommen til å ta kontakt med oss. Cookie-policyen oppdateres årlig, eller ved endringer. 

Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert 01.03.2022